de start in Sydney/Collaroy Australië - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marisja - WaarBenJij.nu de start in Sydney/Collaroy Australië - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marisja - WaarBenJij.nu

de start in Sydney/Collaroy Australië

Door: Marisja Bijdevaate

Blijf op de hoogte en volg Marisja

26 September 2015 | Australië, Collaroy

Tijd voor mijn eerste reisverslag! Dinsdaf 22 september met de groep van Australian Backpackers op weg gegaan naar Australië! Over het afscheid op Schiphol zal ik maar niet verder uitweiden.. tra-nen met tui-ten en heel veel knuffels verder nam ik afscheid en zei ik gedag! Eenmaal door de douane konden we gelijk gaan boarden. De eerste vlucht duurde 11.5 uur. We zaten wel allemaal verspreid door het hele vliegtuig maar een aantal mede reizigers zaten in de buurt! Naast mij de gezellige Ires. Een Brabantse meid met ontzettend droge humor. Schuin voor mij Jimmy.. en ras echte Amsterdammer uit de Jordaan. Met uitspraken en opmerkingen die je nog niet eens durft te denken. En voor ons een lief meisje Melanie die eigenlijk de hele vlucht sliep. We hebben op deze vlucht heerlijk gegeten. Tenminste… achteraf gezien even kijkend naar alle maaltijden die we voorgeschoteld kregen was het eten vanaf Nederland serieus het beste! Onze eerste tussenstop was in Bangkok. Hier moesten we even het vliegtuig uit en na 2 uurtjes ook al weer verder. Van Bangkok vlogen we naar Taipei in 3.5 uur en hadden daar een tussenstop van ongeveer 14 uur. Eenmaal in Taipei liepen de warme buitenwereld in. Het was daar zo’n 35 graden en wij stonden allemaal in ons Nederlandse kledingsetje incl. Sjaals en dikke sokken. Met een busje werden we naar ons hotel gebracht ongeveer 20 min vanaf het vliegveld. Dit hotel was een verademing! Alles marmer… heerlijke bedjes en een fijne douche waarbij je met je hoofd tegen het plafond aan stond. Hier hebben we eerst maar even een lange powernap gedaan, ons opgefrist en zijn we rond het avond uur de stad in gegaan op zoek naar normaal voedsel. Onderweg kwamen we het eerste opmerkelijke al tegen; een mevrouw met een groot knorrend varken aan een lijntje. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was! Bizar! Daarna vonden we een domino’s pizza.. Iedereen at alsof we 3 weken niet gegeten hadden en daarna konden we ook al weer richting het vliegveld om onze laatste vlucht van 9.5 uur in te gaan. Alle witte snoetjes en wallen weer in de bus en goooooo! Gelukkig kregen we na het opstijgen ALWEER een overheerlijke maaltijd. Weer één die niet te beren was.. maargoed, toch maar zoveel mogelijk opeten want we moeten nog zo lang! De landing in Sydney was even spannend! Er stond veel wind waardoor het vliegtuig nogal heen een weer schommelde, maar we zijn gelukkig veilig en wel aan de grond gekomen. We moesten vanuit het vliegtuig nog even door de strenge security van Australië heen en bij de ontvangst werden we opgewacht door 2 poppetjes genaamd Fiona en Dennis van Australian Backpackers. Vanaf Sydney Airport was het nog een uurtje rijden naar ons Hostel in Collaroy. Dit plaatsje ligt net buiten Sydney. Onderweg maakten we een stop bij mrs macquire’s point, om even een kiekje te nemen met de hele groep met op de achtergrond het Opera House en de Harbour Bridge. Goede foto ook! Zombiex20 de film is er niets bij! Eenmaal in het hostel werden we officieel welkom geheten en werden de kamers ingedeeld. Wij hebben natuurlijk de leukste kamer! Gezellig met 6 meiden (Ires, Meike, Melanie, Miranda, Jasmijn en ik) en een aantal waslijnen door de kamer gespannen waar we onze schone kleertjes en handdoeken op hangen. S avonds kregen we nog en korte presentatie van de poppetjes en konden we aanschuiven voor een BBQ met hamburgers, worst en stukjes kangaroo. Daarna was het sloes. Heeeeeeeel gauw slapen want met 5 uurtjes slaap in 3 dagen werden de wallen bijna zwart onder de ogen.
Dag 2 was de regeldag! Lekker naar buiten de stromende regen in.. Dat is wel even een tegenvallertje! Want we hadden ons allemaal zo verheugd op zon en 25 graden. Ons enige setje warme kleding maar aan en gaan. Op deze dag hebben we onze belangrijke zaken als een sofinummer, bankrekening en medicare rond gemaakt. Zodat we zorgeloos aan ons avontuur in aussie kunnen beginnen. We zijn met de bus richting Sydney gegaan waarbij we een oversteek met de boot moesten maken. Zo’n soort boot waarmee je ook naar texel vaart. Maar omdat het nogal winderig was stuiterden we zo ongeveer naar de overkant. En werden we van voor naar achter en links naar rechts heen en weer geslingerd. Aan wal met ietwat wiebelende benen liepen we Sydney in. We hebben alles met de bus en benenwagen kunnen doen zodat we ondertussen de stad ook konden bekijken. In de stad mochten we van de poppetjes Dennis en Fiona nog even los rondlopen en met een uurtje weer verzamelen om verder te gaan. Toen kwam het ultieme schoolreis gevoel wel weer even naar boven! Wij zijn eerst maar even wat vitamines gaan scoren. En ondertussen werd ik nog net niet ten huwelijk gevraagd door een Australische meneer die op mij afstapte en heel graag met me af wilde speken.. “because you are so beautifull” BIZAR! Aan het einde van de schoolreis zijn we nog even boodschappen gaan doen voor het avond eten en hebben we gekozen voor een makkelijke pasta. Om 8 uur in de avond was de batterij leeg en zijn we lekker op bed gegaan.
Dag 3 is het al weer 26 september en hebben we besloten om een chill dagje te nemen om even te kijken wat we na onze 5 dagen met Australian Backpackers konden gaan doen. We hebben een groepje van 5 (Mike, Ires, Meike, Melanie en ik) waarmee we richting Cairns gaan reizen met de bus om op de weg daarheen allerlei tussenstops te maken. We hebben een mooi plan, maar moeten we nog even definitief maken! Eind oktober moet ik sowieso weer terug zijn in Sydney want dan ga ik natuurlijk op vakantie naar Bali met mijn lieve moeder, tante Nelleke en Nichtje Lisan. Verder zijn we nog even het centrum van Collaroy ingeweest voor wat boodschappen en hebben Collaroy Beach bewandeld. Daar hebben we even genoten van de frisse zee bries en de teentjes in het zand. Lichamelijk zijn we 24 september al geland in Australië, maar daar op het strand van Collaroy Beach waren we ook geestelijk geland. Let the adventure Begin!

• 26 September 2015 - 14:43

José Bijdevaate:

Wat al een leuk verslag. Al heel wat meegemaakt in een paar dagen. Nu verder met jullie leuke plannen om met met elkaar als groepje verder te reizen. we zijn benieuwd naar het vervolg. Maar dit zal uiteraard weer vol belevenissen staan. Veel plezier en een goede trip naat jullie volgende bestemming Caims

• 26 September 2015 - 17:54

Jeanet:

Ik lees je verhaal even voor aan Steven terwijl we genieten van een biertje en roseetje.
    Wat schrijf je leuk lieverd!! Het komende jaar zullen we daar zeker van genieten. Wij kijken er naar uit. Liefs xx

• 26 September 2015 - 23:42

Marjon Haitsma:

Op naar Caims dus en daar de volgende belevenissen beleven. Ik vind het nu al leuk. Meis wat zit je toch een eind weg. Hoop dat ik nog vele verhalen mag meegenieten van je avontuur. Ben heel benieuwd wat je allemaal gaat meemaken. Heel veel plezier en genieten maar!! Lfs x

• 27 September 2015 - 00:01

Max Knobbout:

Hai Marisja, leuk geschreven joh! Haha, dat varkentje-aan-een-lijntje had ik al van Sabine gezien. Goed dat je een groepje hebt waarmee je ook kan reizen, dan ben je in ieder geval for-the-time-being met wat gezelschap. Have fun!