Happy new year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marisja - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marisja - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Door: Marisja Bijdevaate

Blijf op de hoogte en volg Marisja

11 Januari 2016 | Australië, Sydney

Een beetje laat.. maar eerst nog even dit: De aller beste wensen voor 2016! Dat het een mooi, liefdevol en fijn jaar mag worden!
Let dreams come true, make beautiful memories and don’t forget to enjoy the little things in life.

Oud en nieuw in sydney... Dit was me er 1 om nooit te vergeten! In Australië met Ires op een muurtje vlak bij the Harbour Bridge! 29 december kwamen we aan in Sydney en konden we verblijven in het appartement van Josh. We hebben hem in totaal misschien een uurtje gezien van de 4 nachten die we er zijn blijven slapen. De dag na aankomst zijn we eerst maar eens op zoek gegaan naar wat nieuwe kleding. We hadden een aantal kledingstukken weggegooid wegens beschadiging... dus dit moest wel weer even aangevuld. Die backpack voelde zo leeg! Dat kon natuurlijk niet! Die dag was het enorm druk in het centrum en konden we niet zo goed slagen. Slechts 1 shirtje en een paar mooie glitter sandalen. Maar niet getreurd... dit hebben we de dag na oud en nieuw even over gedaan en toen zijn we lekker naar de kapper gegaan en hebben we de gaderobe verder aangevuld. ALS NIEUW! Zo voelden we ons weer even na 4 weken back to basics on the farm.

Genoeg over shoppen! Daarvoor was ik natuurlijk niet naar Sydney gekomen! We waren hier om het meest spectaculaire vuurwerk wat ik ooit gezien heb te bewonderen! We werden wakker op oudjaarsdag een gewone normale dag eigenlijk! Helemaal niet het idee dat we die avond 2016 in gingen! We verlieten het appartement van Josh om half 3 in de middag en gingen op weg naar de supermarkt om daar wat eten en drinken in te slaan voor de rest van de dag. Met oud en nieuw is het overal in Sydney overbevolkt en moet je op tijd op je plekje zijn om het vuurwerk goed te kunnen zien. Wij gingen met de bus richting Cremorne Point want daar zouden we de Harbour Bridge en het Opera House goed kunnen zien. Ires en ik stappen natuurlijk in de verkeerde bus en komen aan de andere kant van de Harbour Bridge uit bij Lavender Bay. Een pracht van een plekje! We installeerden ons op een muurtje en daar begon de vreterij. Toastjes met avocado, cola, chips! Gezonde maaltijd! Nog steeds bezig om de verloren kilo’s van het farmwork er weer aan te eten! We moesten nog zo’n 8 uur wachten tot het vuurwerk los zou barsten! Best een tijdje, maar het was prachtig weer en er waren genoeg mensen te kijken. Hoe later het werd. Hoe drukker! Naast ons kwam een gezin met een hoop kinderen zitten. Vaders had een Ajax Amsterdam petje op zijn bolletje! Reden om een gesprekje aan te knopen natuurlijk! Het bleek dat zijn ouders uit Nederland komen en dat hij op 3 jarige leeftijd naar Australië is geëmigreerd. Een paar Nederlandse woordjes kon hij nog wel maar daar hield het dan ook bij op! Hele lieve familie! Om 21:00 was de eerste vuurwerkshow. Opzich leuk... maar nog niet zo spectaculair! Deze was dan ook met 5 minuten weer afgelopen. Toen waren er nog 3 uurtjes van 2015 over! Spannend! Om ons heen werd het drukker en drukker en het sardientjes gehalte werd aardig opgevoerd. Gelukkig hebben wij de hele dag ons plekje op het muurtje bewaakt zodat we om 12uur mooi over alle koppen heen konden kijken toen het vuurwerk los barstte. 90 seconden voordat het nieuwe jaar begon, begonnen ze met grote cijfers op de brug af te tellen! Three...two... one... HAPPY NEW YEAR MOTHERFUCKERS!!!!! Excuus voor het taal gebruik... maar zo ging het nou eenmaal hier in Sydney. Ires en ik hadden al even afgesproken om eerst even wat filmpjes en goede foto’s te maken zodat we daarna elkaar het allerbeste konden wensen. De vuurwerkshow was prachtig! 15 minuten lang ging het helemaal los met vuurwerk. Bijzonder om daarbij te zijn geweest! Ik zie mezelf volgend jaar al in de regen staan in Nederland… vorig jaar stond ik in mijn t-shirt in SYDNEY! Ach overal is een feestje van te maken!

Toen het vuurwerk afgelopen was begon iedereen richting trein en bus te wandelen. Tjonge jonge wat druk! We hebben er 2.5 uur over gedaan om terug naar het appartement van Josh te komen! We hadden zoiets van, we gaan eerst even terug... En kijken daarna wel even wat we gaan doen. Nou dat werd uiteindelijk op de bank onze zak wijn opdrinken. Hier in Australië kun je een zak wijn kopen die je ergens mee naar toe kan nemen vanwege het verbod op glas. Nu was er in heel Sydney een alcoholverbod tijdens NYE dus hebben Ires en ik de jaarwisseling totaal nuchter doorgebracht. Dat was lang geleden… Anyways, We moesten nog wel even proosten op het nieuwe jaar natuurlijk! Wijntje ingeschonken.. lekker op de kraak-bank van Josh gaan zitten en CHEEEEERS! Bah! Wat een vieze wijn! Weljaa! Lekker het bedje in en dromen over het mooie vuurwerk! Op naar een fantastisch nieuw jaar!

De volgende dag moesten we op zoek naar een nieuw verblijf voor de komende 2 maanden. Eerst maar zoeken op hostels.. maar alles zat nog vol vanwege oud en nieuw! Oh nee! Alleen maar kamers beschikbaar vanaf 2 januari! Gelukkig mochten we van Josh nog wel een nachtje blijven. Ondertussen hadden we ook op flatmates gekeken voor een appartement. Vrijwel direct kregen we een bericht van meneer Peter Holland dat er een kamer in zijn huis beschikbaar was en dat we die middag gelijk konden komen kijken. Josh heeft ons heel lief afgezet bij het appartement en eigenlijk waren we direct enthousiast toen we dit leuke huisje zagen! Een kamer voor onszelf met een enorme kledingkast! Ennn lekker je eigen badkamer, keuken, balkon/tuin, wasmachine, wifi en maar 10 minuten van hartje Sydney vandaan! Perfect! We’ll take it! heel blij hebben we direct een hyperactief filmpje naar het thuisfront gestuurd! Dit jaar kon niet beter beginnen!
De dag erna moesten we nog 1 nachtje overleven in het hostel! Dus werden we met aaaaaaal onze kampeer spullen door Josh afgezet bij Strand Hotel Sydney. We opende de deur van onze kamer waar de muffe hostel lucht ons al weer tegemoet kwam. Een wiebelend stapelbed, een half gordijn en bijna geen ruimte om je kont überhaupt nog te kunnen keren. Maarja! 1 nachtje! Hoera, dan zijn we hiervan af! We zijn in de keuken wat eten gaan maken en hebben wat afleveringen van Suits gekeken. (Een serie waar Ires en ik totaal verslaafd aan zijn geraakt en elke keer weer meer verliefd worden op Harvey!) Later die avond kwamen er 2 jongens de keuken in gewandeld en daar raakten we mee aan de praat. Daniel uit Engeland en Callum uit Australië. Ze vroegen of we mee gingen naar Ivy’s een enorm hippe tent hier in Sydney. Waarom niet!? Kaartjes van 38$ gekocht! Rip uit ons lijf.. maar we waren al een tijd niet op stap geweest, dus vooruit! Lipstickje op en goooo! Een enorm geslaagde avond waar we ons Franse gedeelte van onze cherryfamily ook nog tegen kwamen! Totale Gekte!

De zondag brak aan.. (met de nadruk op brak) We konden ons appartement in! Peter kwam ons ophalen bij het Hostel en bracht ons naar “huis” in de buurt Rozelle. We hebben eerst maar eens lekker die backpack uitgepakt. Alles hangt mooi in de kast! ZO FIJN! Die backpack gebruiken we de komende 2 maanden echt niet meer! Doei! De dagen erna is de zoektocht naar een baantje maar weer eens ingezet.

Dinsdag 7 januari was Max jarig! Max is één van de jongens die ook met mij mee naar Australië is gereisd met Australian Backpackers. Zo nu en dan hebben we nog wel eens contact met een aantal mensen van de groep en spreken we af als we in dezelfde stad zijn. Zo ook op deze verjaardag. WEER naar Ivy’s gegaan want we hadden weer een reden om te proosten! Ook deze avond verliep uiteraard weer super leuk! Want we maken overal een feest van!

De dagen die volgden zijn opzich niet echt zo spannend.. beetje Suits kijken.. beetje youtuben en opzoek naar werk. Tot we vrijdag een berichtje van Eline en Marvin (Cherryfamily) kregen wat wij die avond gingen doen. Nou eigenlijk nog geen plannen.. Dus laten we afspreken! We gingen naar club Pantoon bij Darling Harbour dit keer. Eline en Marvin DOLBLIJ dat ze ons weer zagen. Vooral Eline ging lekker uit haar dak! Gezellig kind. Ook het broertje van Marvin, Darryl, was mee. Hij was een paar weekjes op vakantie hier. Hoe meer zielen hoe meer vreugd! We hebben heerlijk bijgekletst over onze bijzondere farm experience. Als we er zo op terug kijken vielen we eigenlijk ook van de ene in der andere verbazing! Zoveel gekke dingen mee gemaakt! Maar we kwamen wel weer tot de conclusie dat we het voor geen goud hadden willen missen. Helaas werden we halverwege de avond uit de club gezet.. We weten nog steeds de reden niet! Eerst was het omdat ik zogenaamd Darryl had aangeklaagd, toen hadden ze en verhaal dat Darryl dronken was.. wat echt totaal niet aan de orde was! En daarna deden ze alleen maar vaag! Ik denk nog steeds dat ze liever niet wilden dat wij op onze flipflops daar aanwezig waren. Dat is over het algemeen hier verboden na 21:00 uur, maar wij waren al voor dat tijdstip binnen. Maarja, HUP HUP ergens anders heen dan maar! Na een ander kroegje zijn we naar de MC Donalds toe gegaan en daar lekker gaan emotie-eten. Jummie! Verder was het een enorm gezellige avond en zijn er weer een heleboel te gekke foto’s gemaakt voor in het plakboek.
Zo vermaken we ons hier een beetje in Sydney! Zondag rustdag... Lekker naar het strand! Na 3.5 maand in Australië maar eens even een kijkje wezen nemen bij Bondi Beach. Pracht van een strand met helder blauw water. Heerlijk vertoeven!

Hopelijk hebben we gauw een baantje.. want op 2 maart vertrek ik voor 6 weken naar Nieuw Zeeland. Ander land... Nieuwe avonturen! Ook enorm veel zin in!

• 11 Januari 2016 - 13:31

Paps En Mams:

Hallo lieverd,
    Wat weer een leuk verslag, de gezelligheid spat er van af. Lekker een appertementje om de komende maanden te kunnen chillen. en hopelijk vinden jullie snel weer werk om wat extra centjes te verdienen, om straks je reis te kunnen voortzetten naar je volgende bestemming New Zeeland.
    Succes ,dikke kus en veel liefs van ons!!!!!