Work work work work work - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marisja - WaarBenJij.nu Work work work work work - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marisja - WaarBenJij.nu

Work work work work work

Door: Marisja Bijdevaate

Blijf op de hoogte en volg Marisja

03 April 2016 | Australië, Sydney

Aaaaaall by myself… En dat bevalt me prima! Als je alleen op pad gaat zie en beleef je weer hele andere dingen. Best leuk om in je eentje rond te dwalen en wat mooie kiekjes te maken. Dat gebeurd dan op mijn summiere vrije dagen. Want er kwamen eindelijk weer wat centjes in het beursje. In de ochtenden was ik als een soort klusjesvrouw aan het werk. Wat schilderwerk hier, wat tuintjes harken daar. En in de avonden rende ik de benen onder mijn lijf vandaan bij Rashays Bankstown. Daar werkte ik in de bediening. Enig! Elke dag 100 keer vertellen dat ik uit Nederland kom. Bere interessant. Best bijzonder dat 90% van de bevolking denkt dat iedere “Dutchie” elke dag wiet rookt. Want ja, daar staat Nederland bekend om! Niet de klompen, tulpen of de Amsterdamse grachten, maar het legaal wiet roken. Hartstikke leuk! Goed imago hebben we!

Tussen al het werken door moest ik natuurlijk wel de mooie dingen van Australië blijven bekijken. Uncle Peter (de huisbaas) was zo vriendelijk om mij en mijn roomies verschillende plekken rond Sydney te laten zien. Zo zijn Patricia Blach en ik naar Palm beach geweest. Prachtig uitzicht! Als je de top van de berg bereikt hebt, kijk je uit over de oceaan en de rivier die uitkomt in Sydney Harbour. Een prachtig stukje natuur wat in 2014 een enorme bosbrand heeft gehad. De verkoolde bomen staan er nog steeds. Maar daartussen bloeit het groene al weer op. Dat mooie contrast laat toch maar weer zien hoe mooi de natuur is!

De week erop ben ik samen met uncle Peter naar Javis bay geweest. Hier vindt je het meest witte strand ter wereld: Hyams Beach. Het zand is zo wit! Je gelooft je ogen bijna niet. Stel je even voor: je wandelt tussen de bomen naar beneden over een brede houten trap richting het witte zand. Je trekt je slippers uit en voelt het warme witte zand tussen je tenen kriebelen, je kijkt recht voor je uit waar je een aantal meeuwen boven het turquoise zee ziet vliegen. Dan adem je diep in en voelt de zonnestralen op je gezicht branden. JA. Je kunt je vast voorstellen dat je dan even een overdosis geluk door de aderen voelt stromen! Natuurlijk ben ik weer als een Chinees foto’s wezen maken. Want dit moest wel weer even vast gelegd.

Een paar dagen later werd roomie Patricia Blach vergezeld door haar travelbuddy Patricia Lammers. 2 gezellige Duitse meiden met leuke reisplannen. Zo hadden ze gehoord over een cruise naar de Fiji eilanden. Ook al zo’n droomplan. Op een avond vonden we het tijd voor een gek dansje en een drankje in de Pantoon bar in Darling Harbour. Enorm gezellige avond waar het Fiji plan nog eens ter sprake kwam. Tot we op een gegeven moment zeiden.. waarom gaan we dit niet gewoon doen? Cheers girls! De volgende dag zijn we op onderzoek uit gegaan en kwamen we er achter dat een cabin voor 4 personen nog weer wat dollars scheelde met een cabin voor 3 personen. P&P hadden al eens een meisje Hilka gesproken over deze cruise en we besloten te vragen of ze misschien met ons mee wilde. We kennen het meisje amper.. maar ach! Op reis is iedereen welkom! Andersom voor haar net zo’n groot avontuur als voor ons. Dus ja, van 27 mei tot 10 juni zitten deze geluksvogeltjes op een all inclusive cruise naar de Fiji eilanden. Maar eerst komen er nog een paar weken Nieuw Zeeland aan natuurlijk.

In de tussen tijd is Ires ook nog even 2 nachtjes komen logeren bij uncle Peter. Ons Irma (zoals ze dat in Brabant zeggen) was aangekomen in Sydney. Ires ging samen met haar zus haar laatste maandje Australië invullen door met een hippie camper the Great Ocean Road te rijden. Leuk om ook eens haar zus te ontmoeten waar ik natuurlijk heel veel over gehoord had de afgelopen maanden. Toen ze terug waren van hun roadtrip hebben we nog even een lunch-je gepakt samen en toen was het tijd om echt de afscheidsknuffel te geven. Maar.. niet getreurd, die zien we in Nederland wel weer!

31 maart was een mooie dag in Sydney en een mooie dag, betekende een fijne zonsondergang. Samen met mijn nieuwe Duitse roomies Carina en Maike, ben ik naar mrs MCquariespoint gewandeld en hebben we gewacht tot de zon onder ging. Prachtige kiekjes met spectaculaire kleuren!

Vrijdag 1 april was mijn laatste werkdag bij Rashays. Het was een rustig avondje dus kon een uurtje eerder naar huis! Bye bye everyone! Even van iedereen een dikke knuffel gekregen en toen deden we het Rashays boekje weer dicht. VAKANTIE!

Zaterdag ochtend vroeg uit de veren want er stond een hike op het programma naar The Figure 8 pools. Op Instagram een prachtig stukje natuur. Samen met uncle Peter, Carina en Maike. We begonnen vrolijk en met heul veul energie aan onze wandeling! Een heel stuk bergafwaarts met prachtig uitzicht over de zee en de rotsachtige cliffen. We wandelden door de bossen, over het strand en klauterden over de rotsen. We kwamen eerst bij een soort rotsvlakte waar de golven hoog tegen op spatten. En ja! Hoekje om en daar waren The Figure 8 pools met 300 chinezen eromheen. The 8 pools kunnen we beter omschrijven als the ini mini 8 pool! Dat viel echt enorm tegen. Het was een soort vijver van 3 meter bij 1 meter in de vorm van een 8. Dat dan weer wel. Het was zo’n 3 meter diep en voorzien van troebel water omdat iedereen erin plonst voor een foto in The Figure 8 pool. Het was het ook niet waard om er een foto van te maken eigenlijk. Wat een giller. Maar toen moesten we de hele hike ook weer terug! Bergopwaards! Pittig met 32 graden en het zonnetje op het bolletje! But we made it! Totaaaaaal zweterig en uitgeput in de auto naar een plezierig strandje. Hier aten we onze zelfgemaakt groentewraps op, namen we even een duikje in de zee en deden we wat aan onze kleur. Daarna gingen we richting Weddingcake rock. Peter zei, it’s just 2 km! Dus wij dachten oke, dit kunnen we nog wel aan. THAT WAS A LIE! Ook dit was weer 45 minuten wandelen, duidelijk meer dan 2 km! Ik moet toegeven dat het minder zwaar was, maar toch een aantal trappen op en wat zanderige paden. We kwamen uiteindelijk op een prachtig plekje waar de witte rots inderdaad op een enorme plastic taartpunt leek! Dat was deze “2km” wel waard! Terug bij de auto zijn we gaan zitten, begon Peter te rijden en vielen de 3 meisjes direct in slaap! Uncle Peter heeft dat natuurlijk vast gelegd! Zeer charmant deze slapen-met-open-mond foto’s! Die avond heb ik me toch lekker geslapen!

Nu is het nog 1 nachtje slapen voordat ik naar Nieuw Zeeland ga! Alles zit weer in de backpack. Marisja is klaar om weer wat mooie avonturen te beleven. Maar dat lezen jullie de volgende keer weer! Tijd voor vakantie! Cheers!

  • 03 April 2016 - 19:48

    Paps En Mams:

    Hé Lieverd, Al weer 6 maanden down under. Gaat snel!!! Wat een belevenissen . Nu lekker gaan genieten in New Zeeland en dan naar de prachtige eilanden Fidji. Wat een vooruitzicht.
    Heel veel plezier en genieten maar weer Lieverd.XXX

  • 03 April 2016 - 22:55

    Steven En Jeanet:

    Hey kanjer, wat een heerlijke verhalen weer. Met plezier hebben we het gelezen. Wat weer spannend ....Dag Australië, Hallo Nw-Zeeland. We kijken weer uit naar je belevenissen. Neef Maarten is inmiddels in de States en rijdt de route 66 met een supergrote camper. Maar misschien wist je dat al.
    Hey lieverd, veel plezier nog en blijf genieten van elke dag. Dikke knuffel vanuit Emmeloord van Steven en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marisja

vanaf 22 september 2015 ga ik voor een jaar op reis naar Australië en Nieuw Zeeland en zal ik hier mijn reiservaringen gaan delen!

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 8628

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 21 September 2016

Mijn reis

Landen bezocht: