Sydney-coffs Harbour-Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marisja - WaarBenJij.nu Sydney-coffs Harbour-Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marisja - WaarBenJij.nu

Sydney-coffs Harbour-Byron Bay

Door: Marisja Bijdevaate

Blijf op de hoogte en volg Marisja

04 Oktober 2015 | Australië, Byron Bay

Van voetjes in het zand en geestelijk landen in Australië ga ik naar een mooie wandeling door Sydney national Park. Dit is gelegen bij het plaatsje Manly, vlak tegen Sydney aan. Hier gingen we al klimmend en klauterend doorheen om af en toe op prachtige plekken te kunnen staan waar we uitkeken over de woeste oceaan, kliffen en de skyline van Sydney! We gingen dit keer weer met de hele groep op schoolreis! Na het woeste gedeelte kwamen we bij een prachtig strandje genaamd shelly beach. Alsof je een filmset in liep! Hier werden we weer los gelaten en mochten we helemaal zelf weten wanneer we weer met de bus terug gingen naar ons hostel in Collaroy. We hebben het plaatsje en alle knappe surfdudes even goed bekeken en zijn toen terug gegaan naar ons Hostel. WANT maandag…. Surfles-dag! We moesten ons al vroeg melden bij het ontbijt: 6 uur stipt. Waarnaar we om 7 uur richting Wollongong gingen. Daar was een prachtig strandje waar we voor het eerst onze surfkunsten uit mochten proberen. We werden in 2 groepen opgesplitst en kregen uitleg over hoe we het beste een golf kunnen pakken. Op het zand ging het opstaan natuurlijk heel gemakkelijk… in het water was dat hele andere koek! OMG wat is dat moeilijk! Happen met zout water gingen naar binnen, de mooiste en spectaculairste vallen gebeurden er om je heen. Maar soms kwamen er ook wat groepsgenoten heerlijk voorbij surfen alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. GELUKKIG kon ik wel 3x 2 of 3 seconden blijven staan en is dit uiteraard vastgelegd op beeld! Hoera! Het was een ontzettend leuke dag, we zijn als afsluiting van onze school-reis-week gezellig met elkaar uit eten geweest. Iedereen had zo’n beetje zijn plan klaar om verder te reizen, en je merkte ook wel dat iedereen daar ook wel echt zin in had! Lekker je eigen kant op en gaan met die banaan!

Zo ook Mike, Ires, Meike en ik! Wij hebben de Greyhaundbus geboekt om hiermee richting Cairns te gaan. Dit is een hop on-hop off bus waar je op vele plaatsten langs de oostkust kunt stoppen en je pas weer op hoeft te stappen wanneer jij daar zin in hebt. We hebben nog een nachtje in het hostel in Sydney bijgeboekt zodat we dinsdag nacht konden vertrekken richting Byron Bay. Tenminste…. Dat was het plan! Overdag zijn we nog even Sydney in gegaan om daar even rond te wandelen in de stad en Botantic Gardens. Even op een muurtje gaan zitten bij the Opera House, waarbij we ineens met Chinezen op de foto moesten die ongeveer bij Mike op schoot kropen! hilarisch tafereeltje! En toen appte Jan de Witte! Hij zit al een tijdje in Coffs Harbour en gaat binnenkort weer de andere kant op. En aangezien Coffs Harbour op de route ligt richting Byron Bay, kon ik natuurlijk best even buurten! Zo gezegd zo gedaan! Ires, Mike en Meike hebben een super gave omgebouwde bus gevonden om in Byron Bay 2 nachtjes te slapen, en ik stapte iets eerder uit de bus in Coffs Harbour! HALLO Jan! Long time no seeeee! Ik bleef 2 nachtjes slapen in hetzelfde hostel waar Jan ook zat. In de morgen hebben we eerste een 4x4 drive gedaan door the rainforest. Je gaat dan op een wilde weg naar boven en wordt even lekker wakker geschut! Even stoppen bij een prachtig uitzicht over de omgeving en een stukje bos waar we hele gekke bomen zagen. De bomen zijn heel hoog en zijn hol van binnen met een soort wortels die een trap naar boven vormen.. gek he? In de middag moest Jan eerst nog even keihard aan het werk.. beetje mensen vermaken en praatjes houden, uitleggen hoe een pleister werkt en dat soort dingen. Ik ben toen met een aantal mensen die ook in het hostel verbleven gaan paddle boarden! Dan sta je op een groot surfbord en heb je 1 roeispaan waar je zo mee over de rivier naar de zee toe peddel. Onder je is het water zo helder dat je precies kunt zien wat er onder je is.. zand.. stenen en ooooh een stingray! Deze had ongeveer een doorsnede van 50cm. BIZAR! In de avond zijn we even gaan eten om wat bij te kletsen en toen was dag 2 al weer aangebroken! Lets see coffs harbour! We zijn lopend naar Mutton bird Island gegaan. Daar heb je een heel mooi uitzicht over de stranden, havens en de oceaan waar we in de verte walvissen spotte en dolfijnen voorbij zwommen. Daarna zijn we naar Moonee beach gegaan, en jaaaaaaa hoooooor! Daar waren ze! Een groep kangoeroes! Als een chinees even kiekjes maken natuurlijk en verder genieten van het uitzicht en een potje chips tussen die leuke beestjes. Gezellige 2 dagen! leuk om Jan weer even gezien en gesproken te hebben!

Die nacht ging ik weer verder richting Byron Bay waar me matties al waren. Na 5 uurtjes in de bus kwam ik aan in dit gezellige plaatsje! We hebben een super leuk hostel aan het strand midden in het centrum genaamd Backpackers inn. Vanuit hier kunnen we weer alle kanten op. Het was even spannend of we tot maandag een plek konden krijgen om te over nachten want het is hier vakantie en alles zit stampesvol! We hadden al geluk dat we 1 nacht konden boeken. Eenmaal in het hostel dacht ik: ok, dit is leuk! Ik wil hier blijven tot maandag! Ik heb gewoon nog een keer gevraagd of er niet nog plek was voor 2 nachtjes! En jaaaaa HOERAA! Dat was er! We zijn die avond niet te laat naar bed gegaan want we gingen er om half 4 in de nacht al uit om naar het oostelijkste puntje van Australië te wandelen (een pittig steile weg naar boven met zere kuiten tot gevolg) om daar de sunrise te bekijken bij de vuurtoren! Werkelijk prachtig! Verder hebben we in Byron Bay lekker op het strand gelegen, wat wijntjes gedronken en een kroegje bezocht genaamd Woody’s! enig! Het is vooral niet te veel drukte en heel erg genieten van het o-zo-fijne weer!

Maandag gaat de reis verder naar Brisbane, vanuit daar gaan we naar Noosa, op Rainbowbeach stappen we op de boot naar Fraser Island. Dat zal in het volgende verslag uitgebreid beschreven worden! 

Bedankt voor het lezen! Tot de volgende keer maar weer!

  • 04 Oktober 2015 - 08:51

    Margriet Slager:

    Hallo maris,

    Leuk je avonturen te lezen, wel iets anders dan Emmeloord of Sneek.
    Wens je de tijd van je leven en blijven genieten,

    Bighug m.

  • 04 Oktober 2015 - 11:02

    Paps En Mams:

    Hallo Lieverd
    Al weer twee weken op pad en dan al zoveel beleefd. Wat geweldig. En wat ben je aan het genieten, super!!!.Blijf dit vooral doen! Lieve leuke mensen om je heen en een leuk weerzien met Jan. Hoe leuk is dat. En dan dat geweldige weer, hier wordt het langzamerhand kouder brrrr.
    Op naar de de volgende avonturen, we zijn benieuwd. Een goede en veilige reis verder, Love You!!!!

  • 04 Oktober 2015 - 12:57

    Marcella:

    Ahh lieverd , wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! De energie en vrolijkheid spat van je foto's en je verhalen af! En wat schrijf je leuk! Ik zie je al helemaal voor me als een surfchickie in een paradijsje op aarde haha . Lekker genieten daar, en uiteraard mis ik je! Enorm zelfs hihi . Dikke zoen vanuit het herfstachtige Emmeloord , love you ❤️

  • 04 Oktober 2015 - 13:12

    Jeanet:

    Hey meissie, wat weer een mooie belevenissen. Het is volop genieten he? En dan ben je nog maar 2 weken weg...geweldig! Was ik nog maar zo jong, dan kwam ik morgen achter je aan!!!
    Veel plezier lieverd! Dikke knuffel van Steven en mij.

  • 06 Oktober 2015 - 19:58

    Berndien:

    Backpackers inn... Oh my gosh!! Hoe toevallig, daar heb ik toen ook gezeten!! Haha
    Wat ontzettend leuk om dit zo te lezen zeg... Alsof ik er zelf weer rondloop.
    Je ziet in ieder geval super veel en onderneemt ook veel, leuk hoor!!
    Ben benieuwd wat je van Noosa/ Fraser Island vind...:)
    Geniet ervan meid!!
    Ik geniet met je mee vanuit een steeds kouder Nederland...

  • 13 Oktober 2015 - 16:08

    Marjon Haitsma:

    Nou Marisja volgens mij vermaak jij je prima!! Nog maar zo kort weg en dan al zoveel leuke dingen gedaan. Ben alweer benieuwd naar je nieuwe verhaal. Gr Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marisja

vanaf 22 september 2015 ga ik voor een jaar op reis naar Australië en Nieuw Zeeland en zal ik hier mijn reiservaringen gaan delen!

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 8639

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 21 September 2016

Mijn reis

Landen bezocht: