Airliebeach-Cairns-Sydney - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marisja - WaarBenJij.nu Airliebeach-Cairns-Sydney - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marisja - WaarBenJij.nu

Airliebeach-Cairns-Sydney

Door: Marisja Bijdevaate

Blijf op de hoogte en volg Marisja

06 November 2015 | Australië, Cairns

Na Whitsundays zijn Mike, Meike, Ires Sonja en ik nog even in Airlie Beach gebleven om te kijken wat we voor vervolg we zouden inzetten voor ons laatste weekje. Ires en Ik zouden sowieso al samen terug vliegen naar Sydney 30 oktober en Mike, Meike en Sonja wilden heel graag een extra luxe 1 persoons kamer op magnetic Island. Vandaar dat onze wegen hier gingen splitten! Ires en ik hebben nog een nachtje extra geboekt omdat we Airlie Beach zo ontzettend leuk vonden! En de rest ging de volgende dag op pad richting Townsville. Bye Guys! Fijne reis nog! We’ll meet again! Die avond gingen Ires en ik op pad om eten te halen, toen we onderweg langs een enorm gezellig terras kwamen met een leuke liveband. Zullen we nog eten koken? NEEEEH! Toevallig zaten daar Annelies en Marjolein wie we in rainbowbeach al even gesproken hadden! 2 enorm gezellige meiden waar we bij aanschoven en we een geniale avond mee hebben beleefd! Omdat al onze namen schijnbaar te moeilijk zijn om in het Engels uit te spreken, gingen we voor 1 avond als Kim, P!nk, Scarlet en Marilyn door het leven. De meest gekke dingen gebeurden ons weer. Van touren in winkelwagens, politiemannen die graag met ons op de foto wilden.. (of was dat andersom? Dat weet ik niet meer) tot geen enkel drankje hoeven betalen in de bar omdat we zo lief lachten. Zo doen wij dat! De volgende dag vertrok onze Greyhoundbus pas in de avond. We moesten ons dus de hele dag nog vermaken. We zijn samen met de meiden bij the lagoon gaan liggen om daar lekker te zwemmen en wat aan de kleur te doen. Na het eten ’s avonds was het tijd om afscheid te nemen. Bye girls! So lovely to meet you! Gelukkig hebben we de foto’s nog!

De reis naar Cairns was goed te doen. We kwamen fris en fruitig (lees: totaal gebroken) om 5 uur in de morgen aan in het centrum van Cairns. Uhm ja…. Wat gaan we nu doen? Om 8 uur kunnen we pas terecht bij ons hostel! Laten we vast een stukje richting het hostel lopen! Onderweg kwamen we de city lagoon van Cairns tegen met enorm aantrekkelijke houten bankjes. We waren nog best wel moe.. dus ja.. zoek een mooi plekje aan het water en ga lekker slapen zou je zeggen! Bin there, done that! Als 2 schone zwervers hebben we liggen snurken op het bankje bij de lagoon. Na onze incheck moesten we nog eens tot 2 uur wachten voor we onze kamer in konden! Onze backpacks konden we gelukkig wel vast achter laten. Op naar het winkelcentrum dan maar! Ik had mijn zwarte korte broek in de bus laten liggen. Waarschijnlijk uit mijn tas gevallen! En mijn Camera was ook gesneuveld bij whitsundays, dus mooi even de tijd om op zoek te gaan naar deze 2 benodigdheden. Een camera, korte broek, 2 shirtjes en een jurkje verder gingen we weer naar het hostel om na het ontmoeten van onze roomies daar in een diepe diepe slaap te vallen! Onze Australianbackpackers-mates Max, Bjorn en Jimmy verbleven ook al een poosje in Cairns dus daar hebben we einde middag even een biertje mee gedronken. Het hostel waar wij verbleven heet Gilligans. HET party hostel van Cairns. Het is een gigantisch gebouw met daaronder een leuke bar/club waar bandjes spelen en veel mensen op af komen. Enorm gezellig. De volgende ochtend merkten we ineens dat we nieuwe roomies hadden! 3 jongens uit London en een meisje uit de US. Goodmorning!! Omdat we graag de omgeving van Cairns wilden zien zijn we naar Happy Travels gegaan om daar wat dagtours te boeken: 1 tablelands, 2 diving at the great barrier reef en 3 Cape Tribulation wildlife tour. Elke dag een tour totdat we het vliegtuig naar Sydney terug moesten nemen. Gelijk de dag erna zijn we in de bus gestapt naar Tablelands. Een rainforest met vele mooie watervallen en natuur. Tijdens de tour stop je op verschillende plekken om daar een wandeling te maken en de watervallen te bekijken. Elke waterval had zijn eigen schoonheid. Bijzonder om zoveel water naar beneden te zien kletteren. Een prachtig dagje natuur!

De volgende dag was het duiktijd! We moesten al vroeg vertrekken en stonden met onze slaapkoppies en fake smile in de rij om onze flippers en duikpak op te halen. Het was een uurtje varen naar het great barrier reef. Onderweg kregen we een beangstigende uitleg over hoe duiken in zijn werk gaat. ABSOLUUT je adem niet inhouden want dan ontploffen je longen..goeeeeed! Het was zo ver. Gewichten om de heupen zodat je goed naar beneden zinkt, 100 kilo duikuitrusting op de rug, flippers aan en het water in! Eerst maar even die zenuwen onder controle krijgen. Man man wat spannend. Het was de bedoeling dat we via een touw 9 meter naar beneden zouden gaan. Elke 3 meter zou de druk op je lichaam heviger worden en moest je je oren ploppen. Na 3 meter was het bij mij SLOES! Totale paniek! Door de zenuwen kreeg ik mijn ademhaling niet onder controle.. dan is het bijna onmogelijk om 3 tellen in en 3 tellen uit te ademen terwijl je masker vol met water loopt, alle luchtbellen langs je hoofd vliegen en je ook nog eens je oren moet ploppen. Het idee dat ik nog dieper moest duiken hielp daar ook niet echt bij.. dus gaf ik in totaal niet afgesproken handgebaren aan weer naar boven te willen en was einde verhaal. Met een Ik-heb-het-in-ieder-geval-geprobeerd-maar-baal-ontzettend gevoel moest ik even bijkomen op het randje van de boot. Gelukkig was het natuurlijk ook mooi om te snorkelen.. dus heb ik de rest van de dag daar maar mee ingevuld.

Na een nacht vol drukte in de kamer was het tijd voor tripje nummer 3. Cape Tribulation! Als eerste gingen we de cultuur van de Aboriginals snuiven. Een aboriginal-man in een safaripak heeft in zijn jongere jaren geleefd in hutjes en volgens de tradities. Eerst werd er een vuurtje gestookt waar een goedje op gegooid werd waardoor er een enorme rookwolk tevoorschijn kwam. Daar moest iedereen doorheen lopen en kregen we een spreuk mee om het kwade bij ons vandaan te drijven. Mijn haar rook natuurlijk gelijk naar gerookte paling! FIJN! Maar het kwaad is wel weg! Daarna heeft hij ons nog uitgelegd welke wapens en rituelen ze gebruiken wanneer ze gaan jagen. Best leuk om even gezien te hebben. Na afloop kon je je gezicht ook nog laten beschilderen met rode modder zoals ze dat in de stammen doen. En ik had ook wat streepjes op mijn arm! Zo leuk! Daarna werd onze trip vervolgd naar Mossman Gorge daintree national park. Hier heb je mooie watervallen en een enorme wiebelbrug waar Ires en ik als een klein kind op hebben rond gerend. Je bent nooit te oud….. Afijn we moesten weer terug naar de bus want nu gingen we op krokodillenjacht tijdens een rivercruise. Tenminste… dat was het plan! Voordat we de boot op gingen konden we eerst wat koffie en thee drinken. Toen ineens kwam er een mega grote krokodil van 5 meter (koffiejuf) met kopje hete thee die ze per ongeluk over Ires haar voet heen gooide! Arme Ires.. Dit moest wel even in het ziekenhuis behandeld worden! Het bleek een 2e graads brandwond te zijn waarmee ze nog wel even een tijdje zoet zou zijn! Dit moest voorlopig nog wel even onder controle blijven. Die rookpluim van begin de dag heeft dus niet heel erg geholpen! Die nacht vlogen we terug naar Sydney omdat ik al bijna naar Bali ging vertrekken. Een vlucht van 3 uurtjes dus prima te doen. Na alle drugstesten konden we richting ons hostel waar we lekker een kamer voor ons tweeën hadden. Super goed stapelbed ook! Als ik of Ires omdraaide dan raakte de bovenkant van het bed bijna de grond! Zo ging deze heen en weer! Ook weer overleefd! De volgende dag zijn we naar Collaroy gegaan om daar onze post op te halen en met Fiona van Australian Backpackers weer naar het ziekenhuis te gaan. 1 van de minder leuke dagen! Maar het kan niet altijd feest zijn! Onze laatste avond voor Bali hebben we gevierd met een pizza en een cola op bed! Jummie! De eerste 6 weken zaten er al weer op!

Op naar Bali! 10 dagen met Moeder, Tante Nelleke en nichtje Lisan vakantie houden!
Enorm aan toe! =P

  • 08 November 2015 - 10:45

    Johan:

    Het leven is zwwaaarrrrr,heel zzzzwwwaaaaaarrrrrrrrrr

  • 09 November 2015 - 22:07

    Marjon:

    Hallo Marisja,
    Wat geniet ik toch elke keer van je leuke verhalen!! Ik blijf je volgen hoor!! Gr. Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marisja

vanaf 22 september 2015 ga ik voor een jaar op reis naar Australië en Nieuw Zeeland en zal ik hier mijn reiservaringen gaan delen!

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 8642

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 21 September 2016

Mijn reis

Landen bezocht: